Quello di Via Sannio è uno dei mercati storici di Roma. Il Mercato, nato tra gli anni ’60 e ’70, si trova in zona San Giovanni, esattamente al lato della Basilica di San Giovanni in Laterano.
A prima vista non sembra nulla di speciale: bancarelle che vendono a poco prezzo abiti comuni, scarpe, borse, cinture, gioielli, giocattoli, utensili da cucina… Il mercato è stretto, affollato e rumoroso, ma farci un giro è un’esperienza che va vissuta! Avanzando in quello che sembra un labirinto, si arriva al cuore del mercato. Una vasta zona con bancarelle piene di abiti di seconda mano a prezzi molto bassi. Qui si scatena una vera e propria caccia al cliente. Da ogni banco arrivano urla di venditori desiderosi di mostrare i propri jeans o altro.
Per comprare a via Sannio esiste una regola: il prezzo chiesto deve essere ridotto del 50% e poi iniziano le trattative. In genere la trattativa si conclude al 70-75% del prezzo originale e sempre con qualche gadget (maglietta, bandana, cappello) in omaggio. Non è uno scherzo, e i ragazzi di Roma lo sanno bene. I jeans si comprano senza i genitori perchè i giovani, con la scusa dei pochi soldi a disposizione, con cinquanta euro comprano due paia di jeansinvece di uno!
Il Mercato di Via Sannio è anche famoso per i banchetti che vendono articoli in stile militare e attrezzature da campeggio e da pesca. |
The one of Via Sannio is a historical markets of Rome. The Market, born between the 1960s and 70s, is located nearby San Giovanni, just to the side of the Basilica di San Giovanni in Laterano.
At first glance does not seem anything special: stalls selling cheap common clothes, shoes, bags, belts, jewelry, toys, kitchen utensils … The market is narrow, crowded and noisy, but give us a ride is an experience to be lived! Advancing in what seems like a maze, you get to the heart of the market. A vast area with stalls full of second-hand clothes at very low prices. Here take place a real hunting to the customer. Screams coming from each bank of vendors eager to show off their jeans or whatever
To buy in via Sannio there is a rule: the asked price should be reduced by 50% and then start negotiations. Typically the negotiation ends at 70-75% of the original price and always with a few gadgets (t-shirt, hat, bandana) for free. No joke, and the guys at Rome knows well. The jeans should be purchased without parents because young people under the pretext of the little money available, with fifty euro can buy two pairs of jeans instead of one!
The Via Sannio Market is also famous for selling military-style articles and equipment for camping and fishing. |
I love those colorful dresses. I'm sure this market must be an interesting experience!
Your rule for bargaining sounds exactly like ours. 🙂
This is the first time I've seen gowns being sold in a street market!
A great picture– and great tips for bargaining! Next time I'm there, I'm taking a copy of your instructions with me… 🙂